Ungureanu si asociatii
  • Prima pagină
  • Despre noi
  • Arii de expertiza
    • Afaceri imobiliare
    • Drept administrativ si fiscal
    • Drept civil
    • Drept comercial si societar
    • Drept penal si contraventional
    • Dreptul familiei
    • Dreptul muncii
    • Legislatie asigurari
  • Jurisprudenta
    • Contencios administrativ
      • Actiune in anularea deciziei de atragere a raspunderii solidare a asociatilor si administratorilor. Anulare partiala a deciziei. Insolvabilitatea societatii debitoare.
      • Actiune in atragerea raspunderii CNAIR (fosta CNADNR) pentru accident. Suportarea pagubelor materiale. Raspundere civila delictuala.
      • Admiterea cererii de introducere a terenului, proprietate a reclamantilor, in PUG-ul, Recurs al paratilor Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca şi Primarul Municipiului Cluj-Napoca admis. Cauza casata si trimisa spre rejudecare. CURTEA DE APLE CLUJ
      • Anulare PUZ emis cu incalcarea conditiilor legale. Calitatea de persoana vatamata prin emiterea unui act administrativ de catre organele administrativ-teritoriale. HCL care aduce atingere ordinii juridice firești si a persoanelor de drept privat. 
      • Anularea prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 977/2003 si nr. 978/2003 privind obligatia achitarii taxei radio si taxei TV (1)
      • Anularea prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 977/2003 si nr. 978/2003 privind obligatia achitarii taxei radio si taxei TV (2)
      • Anularea prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 977/2003 si nr. 978/2003 privind obligatia achitarii taxei radio si taxei TV (3)
      • Anularea prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 977/2003 si nr. 978/2003 privind obligatia achitarii taxei radio si taxei TV (4) 
      • Anularea prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 977/2003 si nr. 978/2003 privind obligatia achitarii taxei radio si taxei TV (5)
      • Constatarea inopozabilitatii PUZ fata de persoana reclamantului. Vatamare constand in schimbarea destinatiei tehnico-economice a zonei avuta in vedere prin  PUZ. Competenta Consiliului General al Municipiului Bucuresti de a aproba PUZ-ul
      • DECIZIA Nr. LXI (61) din 24 septembrie 2007 ICCJ – subiect activ calificat al contraventiei de detinere a tigaretelor fara timbru
      • Obligatia obtinerii autorizatiei de construire. Obtinerea autorizatiei de catre titularul unui drept real. Calitatea procesuala pasiva în cadrul actiunii având ca obiect desfiintarea unor lucrari realizate fara autorizatie de construire.
      • Raspunderea solidara a asociatilor si a administratorilor pentru debitul societatii comerciale fata de bugetul de stat. Anularea Deciziei de atragere a raspunderii emisa de Directia Generala a Finantelor Publice (DGFB) 
      • Recurs formulat de organul fiscal (DGFB) impotriva hotararii de anulare a deciziei de atragere a raspunderii asociatului/administratorului societatii debitoare.
    • Drept civil
      • – Decizia ICCJ nr. 5 din 12 martie 2012 (Decizia 5/2012) Recurs in interesul legii publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 251 din 13 aprilie 2012
      • Actiune in evacuare (2). Antecontract de vanzare-cumparare. Vanzare succesiva a aceluiasi imobil catre cumparatori diferiti. Raportul dintre acţiunea în revendicare şi acţiune în evacuare şi admisibilitatea unei astfel de acţiuni în condiţiile în care reclamantul îşi întemeiază cererea sa pe dreptul de proprietate.
      • Actiune in evacuare (3). Lipsa titlului locativ şi imposibilă convieţuire. 
      • Actiune in evacuare. (1) Neindeplinirea obligatiei de plata a chiriei
      • Aplicarea prevederilor art. 1.050–1.053 C.proc.civ. Recurs in interesul legii (RIL) . Uzucapiune tabulara.
      • Constructie ridicata pe terenul aflat in proprietate comuna fortata. Respingerea cererii de obligare a coproprietarilor de a-si da acordul pentru obtinerea autorizatiei de construire. Obligarea reclamantului care a ridicat constructia de a o desfiinta.
      • Coproprietate forţată, conform Legii nr.230/2007. Efectuarea de lucrări asupra partilor comune, fără acordul coproprietarilor.
      • Drept de retenţie. Păstrarea bunului imobil de către titularul dreptului de retenţie recunoscut prin hotărâre judecătorească irevocabilă.  Acţiunea în despăgubiri  promovată de proprietar pentru daune materiale reprezentând lipsa de folosinţă
      • Exceptia nelegalității Autorizației de construire pentru motivul ca  terenul unde se efectua lucrarea de construire era in litigiu; autorizația de construire a fost emisa după ce lucrarea a fost efectuat, iar documentația tehnica întocmita nu corespunde realității. Inadmisibilitatea cererii
      • Obligarea coproprietarului la acordarea consimţământului pentru efectuare unor lucrăr,in conformitate cu certificatul de urbanism obtinut. Autorizatie de construire anulata.
      • Raspundere civilă pentru malpraxis potrivit Legii nr. 95/2006. Raport de cauzalitate Intre actul medical şi rezultatul negativ.Procedura de stabilire a cazurilor de malpraxis nu impiedica liberul acces la justitie. Actiune civila pentru daune materiale si morale.
      • Uzucapiune. Lipsa calitatii procesuale pasive a municipiului reprezentat prin primar. Calitatea de proprietar.
      • Uzucapiune. Prescriptie achizitiva. Bun fara stapan. Proprietatea statului.
    • Drept comercial
      • Atragerea raspunderii patrimoniale a asociatilor/administratorilor societatii comerciale, in baza Legii nr. 85/2006 (1)
      • Atragerea raspunderii patrimoniale a asociatilor/administratorilor societatii comerciale, in baza Legii nr. 85/2006 (2)
      • Atragerea raspunderii patrimoniale a asociatilor/administratorilor societatii comerciale, in baza Legii nr. 85/2006 (3)
      • Cerere radiere mentiune ORCT privind sediul social. Situatii limitativ prevazute de lege in care art.25 din Legea nr. 26/1990 se aplica, in conformitate cu RIL solutionat prin Decizia ICCJ nr. 10 din 20 martie 2006.
      • Radiere a mentiunii prinvind sediul social. Art. 25 din Legea nr. 26/1990 privind Registrul Comertului
      • Radiere sediu social al unei societăţi comerciale. Admisibilitate. Contract de comodat expirat.
      • Societate comercială dizolvată potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare. Radiere din registrul comerţului. Legalitatea măsurii
    • Dreptul muncii si asigurarilor sociale
      • Decizia nr. 261/2016 referitoare la admiterea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii
    • Plangeri contraventionale
      • Inlocuirea sanctiunii amenzii cu cea a avertismentului, in cazul  faptelor prevăzute de art. 10, lit. b, din OUG nr. 28/1999 şi sancţionate de art. 11, alin. 1, lit. b, din acelaşi act normativ. Măsura confiscării precum şi sancţiunea complementară a suspendării activităţii 
      • Plangere contraventionala impotriva procesului-verbal de amenda prin care au fost sanctionate fapte prevazute de Legea nr. 28/1999 – inlocuirea sanctiunii amenzii, cu aceea a avertismentului
      • Plangere contraventionala impotriva procesului-verbal de amenda, aplicata pentru neindeplinirea obligatiei de emitere a bonurilor fiscale pentru sumele incasate. Suspendarea activitatii pe o perioada de 3 luni
      • Plangere contraventionala impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a faptelor prevazute de art. 10 din Legea nr. 28/1999 privind. Disporoportionalitatea dintre gradul de pericol al faptei si cuantumul amenzii aplicate
      • Plangere contraventionala. Sanctiunea amenzii si suspendarea dreptului de a desfasura activitatea pe o durata de 30 de zile pentru sume nejustificate, gasite, in casa, la punctul de lucru
  • Servicii ONRC
    • Infiintare S.R.L., S.R.L.- D, S.A., I.I., P.F.A.
      • Infiintare I.I. (Intreprindere individuala)
      • Infiintare P.F.A.
      • Infiintare S.A.
      • Infiintare S.R.L.
      • Infiintare S.R.L.-D
    • Mentiuni si alte modificari ONRC
      • Actualizare date identificare asociati si/sau administratori
      • Cesiunea partilor sociale
      • Dizolvarea si radierea societatii
      • Fuziunea societatilor comerciale
      • Inregistrare/radiere punct de lucru
      • Majorare/reducere a capitalului social
      • Modificare denumire societate
      • Modificare, extindere sau radiere obiect de activitate
      • Prelungire dovada sediu social
      • Prelungirea mandatului de administrator
      • Schimbarea administratorului societatii
      • Schimbarea sediului social
      • Suspendare/reluare activitate – art. 237 Legea nr.31/1990
    • Alte servicii ONRC
  • Avocat Online
  • Contact
  • Onorarii
  • Modele contracte
    • CONTRACT DE AGENTIE COMERCIALA
    • CONTRACT DE ANTREPRIZA
    • CONTRACT DE ASOCIATIUNE IN PARTICIPATIUNE
    • CONTRACT DE BARTER
    • CONTRACT DE CESIUNE DE PĂRŢI SOCIALE
    • CONTRACT DE COMISION (1)
    • CONTRACT DE COMISION (2)
    • CONTRACT DE COMODAT (persoana juridica)
    • CONTRACT DE CONCESIUNE EXCLUSIVA
    • CONTRACT DE CONSIGNATIE (1)
    • CONTRACT DE CONSULTANTA
    • CONTRACT DE DISTRIBUTIE EXCLUSIVA
    • CONTRACT DE FRANCHISING
    • CONTRACT DE GAJ COMERCIAL
    • CONTRACT DE IMPRUMUT CU GARANTIE (FIDEIUSIUNE)
    • CONTRACT DE INCHIRIERE COMERCIALA
    • CONTRACT DE LEASING (1)
    • CONTRACT DE MANAGEMENT
    • CONTRACT DE MANDAT
    • CONTRACT DE SPONSORIZARE (1)
    • CONTRACT DE SPONSORIZARE-Club Sportiv (2)
    • CONTRACT DE TRANZACTIE
    • CONTRACT DE VANZARE-CUMPARARE

Calendar


« June 2022 »
Mo Tu We Th Fr Sa Su
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Calendar by Kieran O'Shea

Modele contracte

  • Modele contracte
    • CONTRACT DE AGENTIE COMERCIALA
    • CONTRACT DE ANTREPRIZA
    • CONTRACT DE ASOCIATIUNE IN PARTICIPATIUNE
    • CONTRACT DE BARTER
    • CONTRACT DE CESIUNE DE PĂRŢI SOCIALE
    • CONTRACT DE COMISION (2)
    • CONTRACT DE COMISION (1)
    • CONTRACT DE CONCESIUNE EXCLUSIVA
    • CONTRACT DE CONSIGNATIE (1)
    • CONTRACT DE CONSULTANTA
    • CONTRACT DE DISTRIBUTIE EXCLUSIVA
    • CONTRACT DE FRANCHISING
    • CONTRACT DE INCHIRIERE COMERCIALA
    • CONTRACT DE LEASING (1)
    • CONTRACT DE MANDAT
    • CONTRACT DE MANAGEMENT
    • CONTRACT DE VANZARE-CUMPARARE
    • CONTRACT DE TRANZACTIE
    • CONTRACT DE GAJ COMERCIAL
    • CONTRACT DE IMPRUMUT CU GARANTIE (FIDEIUSIUNE)

Admiterea cererii de introducere a terenului, proprietate a reclamantilor, in PUG-ul, Recurs al paratilor Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca şi Primarul Municipiului Cluj-Napoca admis. Cauza casata si trimisa spre rejudecare. CURTEA DE APLE CLUJ



SECTIA A II-A DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL

DECIZIA nr. 7648 din 8 octombrie 2014

Prin sentinţa civilă nr.3420 pronunţată la data de 18.04.2014 în dosar nr…./2013 al Tribunalul Cluj a fost admisă acţiunea formulată de reclamanta S.C. L. SRl în contradictoriu cu pârâţii Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca şi Primarul Municipiului Cluj-Napoca, obligaţi pârâţii să introducă în întregime în noul plan urbanistic general al municipiului imobilul teren proprietatea reclamantei situat în Cluj-Napoca str. T. nr.20 înscris în CF nr.267136 Cluj nr. cadastral 21368; obligaţi pârâţii în solidar la 50 lei cheltuieli de judecată în favoarea reclamantei.

Pentru a dispune astfel instanţa a reţinut că reclamanta proprietara terenului a solicitat consiliului în condiţiile în care a dorit să construiască pe teren ca odată cu elaborarea PUG să fie modificată încadrarea funcţională a terenului într-o încadrare zonală de locuinţe colective. Reclamanta a fost înştiinţată in urma demersurilor întreprinse pe cale administrativa de faptul că proiectantul lucrării PUG a Municipiului Cluj – Napoca şi-a dat acordul pentru soluţionarea favorabila a solicitării reclamantei.

Din evidentele Direcţiei Urbanism, depuse o dată cu întâmpinarea, rezulta faptul ca parcela la care se referă reclamanta în prezent , se află doar parţial în zona de locuinţe colective UTR L5 conform PUG- ului aflat în vigoare. Partea din spate , spre Canalul Morii, este încadrată în UTR V4 -spaţii verzi, însă aşa cum rezultă din însăşi întâmpinarea depusă, solicitarea reclamantei privind încadrarea în întregime a terenului de pe strada T. numărul 20 într-o unitate teritorială care să permită amplasarea de locuinţe colective , a fost avizata favorabil de către proiectantul lucrării, însă până în prezent nu s-a reuşit actualizarea planşelor ce sunt postate pe site-ul instituţiei Primăriei Municipiului Cluj Napoca.

Apărare invocată de parat în cadrul întampinării este lipsa refuzului nejustificat, în sensul ca au arătat că sunt de acord cu solicitarea reclamantei, însă instanţa urmeaza sa retina faptul că solicitările reclamantei in acest sens sunt din anul 2010 şi, chiar dacă teoretic, paratul si-a dat acordul pentru modificarea încadrării terenului în sensul dorit de reclamantă, nici în prezent această propunere de modificare a PUG-ului

Municipiului Cluj-Napoca afişată pe site-ul primăriei nu reflectă această încadrare.

Împotriva soluţiei arătate au declarat recurs pârâţii solicitând admiterea acestuia, casarea şi rejudecând a fi respinsă acţiunea.

În susţinerea celor solicitate o primă critică adusă constă în aceea că în considerentele hotărârii instanţa reţine că problema vizează neincluderea terenului într-o unitate teritorială de referinţă iar în dispozitiv obligă la introducerea terenului reclamantei în noul plan urbanistic general în condiţiile în care terenul intimatei este inclus în planul general.

O altă critică adusă de recurenţă constă în aceea că eronat a fost reţinută calitatea procesuală pasivă a consiliului în condiţiile în care în această etapă (prin raportare la art.27/1 din Legea nr.350/2011) consiliul nu are nici o competenţă în elaborarea documentaţiei. Potrivit dispoziţiilor art.36 alin.5 lit.e din Legea nr.215/2001 consiliul intervine ca factor decizional la data la care i se supune aprobării PUG întocmit în conformitate cu prevederile legii.

Totodată o altă critică adusă constă în aceea că nu se poate reţine un refuz nejustificat în sensul normelor . Din evidenţele deţinute rezultă că parcela la care se referă intimata se află în prezent conform PUG aflat în vigoare doar parţial în zona de locuinţe colective UTRL L5. Partea din spate spre canalul Morii este încadrată în UTR V4-spaţii verzii pentru protecţia cursurilor de apă şi UTR V1a – spaţii verzii publice cu acces nelimitat – parcuri, grădini publice orăşeneşti şi de cartier, scuaruri în ansambluri rezidenţiale şi fâşii plantate publice. Pe suprafaţa de teren încadrată în UTR L5 proprietara a construit o clădire cu regim de înălţime D+P+3E+2R, clădire aflată într-o fază finală de execuţie.

Prin documentaţia „Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Cluj-Napoca” este propusă extinderea zonei de locuinţe colective, dar nu pe toată parcela, partea dinspre Canalul Morii rămânând în propunerea postată pe site-ul instituţiei zonă verde UTR V1a – spaţii verzi- scuaruri, grădini, parcuri cu acces public nelimitat. Aşa cum s-a comunicat şi intimatei şi cum s-a arătat şi instanţei de fond, solicitările intimatei privind încadrarea în întregime a terenului de pe str. T. nr.20 într-o unitate teritorială care să permită amplasarea de locuinţe colective au fost transmise proiectantului PUG spre a fi analizate.

Prin centralizatorul răspunsurilor la solicitări ce a fost comunicat de către proiectant rezultă foarte clar că acesta este de acord cu solicitarea propusă pentru parcela în discuţie, respectiv încadrarea acesteia în UTR Lca-locuinţe colective.

Faptul că nu s-a reuşit actualizarea planşelor ce sunt postate pe site-ul instituţiei , rămânând vechea încadrare cu zona dinspre Canalul Morii – spaţiu verde la momentul promovării acţiunii nu înseamnă că doleanţa intimatei nu ar urma să fie rezolvată în sensul solicitat de aceasta. Elaborarea PUG este o lucrare de o complexitate deosebită, iar datorită faptului că elaboratorii acestei lucrări au avut de gestionat numeroase cereri similare cu cele ale intimatei au existat anumite întârzieri în actualizarea informaţiilor pe pagina de internet a instituţiei.

Răspunzând prin întâmpinare intimata a solicitat respingerea în considerarea că nu pot fi primite criticile prin raportare la obiectul cauzei, manifestarea din întâmpinare şi confirmarea că aprobarea noului PUG se va concretiza prin HCL.

Prin răspunsul al întâmpinare recurentul a reiterat o parte din argumentele aduse prin recurs cu privire la contradicţii, la lipsa competenţei şi la faptul că nu a existat vreun răspuns negativ.

Analizând recursul declarat Curtea reţine următoarele:

Prin demersul introductiv intimata a solicitat a fi obligaţi recurenţii să introducă în întregime în noul PUG imobilul proprietatea sa tabulară situat administrativ în str. T. nr.20. În susţinere a arătat că în repetate rânduri a solicitat a fi inclus întreg terenul în cauză în zona de locuinţe colective iar autoritatea cu toate că a răspuns în sensul că proiectantul este de acord şi a propus încadrarea pentru parcela în Lc A locuinţe colective această încadrare nu se regăseşte în propunerea PUG a municipiului afişată pe site-ul Primăriei. Încadrarea parţială în zona verde a imobilului -teren în cauză reprezintă o încălcare a dreptului de proprietate prin restrângerea dreptului de folosinţă iar refuzul modificării încadrării funcţionale este unul nejustificat.

Prin întâmpinare s-a susţinut că nu poate fi vorba de un refuz întrucât s-au făcut demersuri de înaintare a solicitării către proiectant dat fiind că ,zona este încadrată în UTR 4 protecţie canal/curs apă, UTR V1a spaţii verzi şi modificare vizează alt UTR L5; iar elaborarea PUG este o lucrare vastă ce include şi propunerile considerate întemeiate ale persoanelor de drept privat.

Plecând de la susţinerile părţilor prima instanţă a reţinut că refuzul autorităţii de încadrare funcţională a zonei este nejustificat deoarece încadrarea a fost avizată favorabil de proiectant.

Avizul conform normelor în materie de urbanism este un dintre cerinţele cerute în procedura de aprobarea planurilor/documentelor urbanistice, însă un atare aviz trebuie dat de organele de specialitate şi fundamentat de comisia tehnică de specialitate. În plus conform normelor urbanistice întreaga procedură de elaborare/aprobare a planurilor/documentaţiilor urbanistice , respectiv a celor de modificare funcţională trebuie justificată, demonstrată, să fie una globală, transparentă ce asigură participarea populaţiei la adoptarea deciziilor prin informare şi consultare.

Sub aceste aspecte Legea nr.350/2001 prevede prin dispoziţiile sale că: Activitatea de amenajare a teritoriului trebuie sa fie: globală, urmărind coordonarea diferitelor politici sectoriale într-un ansamblu integrat; funcţională, trebuind sa ţină seama de cadrul natural şi construit bazat pe valori de cultura şi interese comune; prospectiva, trebuind sa analizeze tendintele de dezvoltare pe termen lung a fenomenelor şi interventiilor economice, ecologice, sociale şi culturale şi sa ţină seama de acestea în aplicare; democratica, asigurând participarea populaţiei şi a reprezentanţilor ei politici la adoptarea deciziilor.

Acelaşi act normative mai prevede că:în scopul îmbunătăţirii calităţii deciziei referitoare la dezvoltarea spaţială durabilă, în coordonarea preşedinţilor consiliilor judeţene şi a primarilor de municipii şi oraşe, respectiv a primarului general al municipiului Bucureşti se constituie Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanism, ca organ consultativ cu atribuţii de analiză, expertizare tehnică şi consultanţă, care asigură fundamentarea tehnică a avizului arhitectului-şef. Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi de urbanism fundamentează din punct de vedere tehnic decizia structurii de specialitate din cadrul autorităţii locale, desemnată să emită avizul pentru documentaţiile de amenajarea teritoriului şi urbanism, precum şi pentru studiile de fundamentare sau cercetări prealabile, conform competenţelor existente, stabilite prin reglementările în vigoare pentru Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi de urbanism.

In sensul legi, prin documentatii de amenajare a teritoriului si de urbanism se intelege planurile de amenajare a teritoriului, planurile de urbanism, Regulamentul general de urbanism si regulamentele locale de urbanism, avizate si aprobate conform prezentei legi.

Documentatiile de urbanism mai statuează acelaşi act normativ sunt rezultatul unui proces de planificare urbana referitoare la un teritoriu determinat, prin care se analizeaza situatia existenta si se stabilesc obiectivele, actiunile, procesele si masurile de amenajare si de dezvoltare durabila a localitatilor. Documentatiile de urbanism se elaboreaza de catre colective interdisciplinare formate din specialisti atestati in conditiile legii . Documentatiile de urbanism sunt urmatoarele: a) Planul urbanistic general si regulamentul local aferent acestuia; b) Planul urbanistic zonal si regulamentul local aferent acestuia; c) Planul urbanistic de detaliu

Planul urbanistic general are atat caracter director si strategic, cat si caracter de reglementare si reprezinta principalul instrument de planificare operationala, constituind baza legala pentru realizarea programelor si actiunilor de dezvoltare. Prin Planul urbanistic general se identifica zone pentru care se pot institui reglementari ce nu pot fi modificate prin planuri urbanistice zonale sau planuri urbanistice de detaliu si de la care nu se pot acorda derogari.

Tot astfel se mai prevede prin acelaşi că :planul urbanistic general cuprinde piese scrise si desenate cu privire la:

a) diagnosticul prospectiv, realizat pe baza analizei evolutiei istorice, precum si a previziunilor economice si demografice, precizand nevoile identificate in materie de dezvoltare economica, sociala si culturala, de amenajare a spatiului, de mediu, locuire, transport, spatii si echipamente publice si servicii; c) regulamentul local de urbanism aferent acestuia.

Planul urbanistic zonal este instrumentul de planificare urbana de reglementare specifica, prin care se coordoneaza dezvoltarea urbanistica integrata a unor zone din localitate, caracterizate printr-un grad ridicat de complexitate sau printr-o dinamica urbana accentuata. Planul urbanistic zonal asigura corelarea programelor de dezvoltare urbana integrata a zonei cu Planul urbanistic general.

Mai prevede acelaţi act normativ că avizarea si aprobarea documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism se face de catre autoritatile si organismele centrale si teritoriale interesate, potrivit prevederilor anexei nr. 1 la prezenta lege iar la activitatea urbanistică participă publicul.

Participarea publicului la activitatile de amenajare a teritoriului si de urbanism mai prevede acelaşi act normativ consta in implicarea acestuia in toate etapele procesului decizional referitor la activitatile de amenajare a teritoriului si urbanism. (Participarea publicului asigura dreptul acestuia la informare, consultare si acces la justitie, referitor la activitatile de amenajare a teritoriului si de urbanism, potrivit legii, pe tot parcursul elaborarii strategiilor si documentatiilor de urbanism si amenajare a teritoriului, conform metodologiei stabilite de Ministerul Dezvoltarii Regionale .Informarea publicului este activitatea prin care autoritatile administratiei publice fac publice:

a) obiectivele dezvoltarii economico-sociale privind amenajarea teritoriului si dezvoltarea urbanistica a localitatilor; b) continutul strategiilor de dezvoltare teritoriala si a documentatiilor de urbanism care urmeaza a fi supuse aprobarii,

Consultarea publicului este procesul prin care autoritatile administratiei publice centrale si locale colecteaza si iau in considerare optiunile si opiniile publicului privind obiectivele dezvoltarii economico-sociale privind amenajarea teritoriului si dezvoltarea urbanistica a localitatilor, prevederile strategiilor de dezvoltare teritoriala si ale programelor de amenajare a teritoriului si de dezvoltare urbanistica a localitatilor.

Reiese din normele enunţate că legiuitorul conferă autorităţilor competenţe în aprobarea documentaţiilor de urbanism/modificare dacă acestea sunt emise cu respectarea legii (publicare, informare, consultare, justificare intervenţie) şi respectiv avizate de către comisiile de specialitate (avizare fundamentată – analiza critică a situaţiei

existente,disfuncţionalităţi, prognoze s.a).

Actele dosarului nu atestă existenţa unei fundamentări, date de comisia de specialitate, a unui aviz dat de autoritatea competentă ,a unei note justificative a intervenţiei şi implicit o publicare, informare cu privire la intervenţia modificatoare în toate etapele elaborării/ actualizării(pregătire, elaborare, studiu, elaborarea propunerii , versiune finală aşa cum prevede Ordinul nr.2701/2010 în vigoare la momentul solicitării iniţiale.

Avizul depus se relevă a fi dat de proiectant nu de comisia de specialitate,arhitect iar planul depus atestă că zona este parţial inclusă în spaţii de protecţie/ cursuri apă, spaţii verzi fără un act care să ateste de ce nu mai este necesară menţinerea protecţiei cursului apei .

Or, de vreme ce nu există acte care să ateste o procedură conform normelor nu se poate vorbi de o justificare în măsură să valideze o obligare la emiterea de documentaţie modificatoare.

Prin urmare raportat la norme şi la acte susţinerile recurentului cu privire la greşita reţinere a primei instanţe se vădesc întemeiate şi vor fi admise.

Aşadar în baza art. 496 c.pr.civ . coroborat cu art.20 din legea 554/2004 Curtea va admite recursul ,va casa hotărârea şi rejudecând va respinge acţiunea.

 

Categorii

  • Fără categorie (26)
  • Indrumari practice (1)
  • Noutati (51)

Articole recente

  • Prescriptia extinctiva. Situatii in care efectele acesteia nu se produc. Creditorii se pot prevala de dispozitiile legale in materie, in cazul profilarii riscului de a nu-si mai putea valorifica creantele.
  • Indemnizatia pentru cresterea copilului. Conditii care trebuie indeplinite pentru ca parintele sa beneficieze de acest ajutor. Care sunt beneficiarii acestei indemnizatii si cuantumul acesteia?
  • Concediul de maternitate. Reglementari si conditii de obtinere. Anul 2020
  • Procedura de solicitare creditelor garantate de stat pentru microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri), pentru sustinerea activitatii acestora, in contextul pandemiei de COVID-19. 17 APRILIE 2020 -START inscrieri solicitari de acordare a creditelor garantate de stat!
  • Masuri privind instituirea somajului tehnic pe perioada starii de urgenta impusa de pandemia de COVID -19 – Prevederile O.U.G. nr. 30/2020 si O.U.G. nr.32/2020
  • Certificatul de stare de urgenta (CSU) si certificatul de forta majora (CFM) – documente necesare agentilor economici pentru ameliorarea si solutionarea dificultatilor financiare care pot aparea in relatiile comerciale in curs de desfasurare
  • Continutul proiectui de Ordonanța de urgență privind amanarea la plata a ratelor bancare ca urmare a declararii starii de urgenta impusa de pandemia de COVID -19
  • Masuri economice si fiscale dispuse prin O.U.G. nr. 29/2020 in contextul pandemiei cu virusul COVID-19

Arhive

Etichete

administratori ANAF angajat angajator asigurari sociale asociati aviz de munca baza de calcul beneficiar cercetare disciplinara cetatean strain CIM contabilitate contract individual de munca contributii CASS convocare declaratii furt hotarare AGA insolvabilitate insolventa Legea nr. 263/2010 lichidare NON-UE obligatii fiscale Oficiul Registrului Comertului patrimoniu pensie plangere penala radiere raspundere solidara rea-credinta recalculare pensie retributie salariat scadenta servicii publice de televiziune sistem de acord global societate comerciala suspendare taxa RADIO taxa TV UE venituri venituri suplimentare

Arhive

  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • martie 2018
  • decembrie 2017
  • noiembrie 2017
  • ianuarie 2014

Pure Line theme by Theme4Press  •  Powered by WordPress Ungureanu si asociatii